Výzkum digitálního nákupu společnosti CapGemini 2018

    Jsme hrdí a s potěšením oznamujeme, že studie společnosti CapGemini Digital Research Research 2018 byla v letošním roce ukončena, a společnost eeeBID Ltd. opět získala vedoucí pozici ve většině analyzovaných kategorií.
O Capgemini
   Světový leader v oblasti poradenství, technologických služeb a digitální transformace, společnost Capgemini je v čele inovací, aby řešila celou škálu příležitostí klientů ve vyvýjejícím se světě cloud, digitálů a platforem. Společnost Capgemini, založená na silném 50letém dědictví a hlubokých odborných znalostech, umožňuje organizacím realizovat své podnikatelské ambice prostřednictvím řady služeb od strategie až po operace. Capgemini je řízena přesvědčením, že obchodní hodnota technologie pochází z lidí a přes ně. Je to multikulturní společnost s 200 000 členy týmu ve více než 40 zemích. Skupina vykazovala v roce 2017 globálních tržby ve výši 12,8 miliardy EUR.
O výzkumu
   Výzkum společnosti Capgemini v oblasti digitálního nákupu 2018 funguje jako výchozí bod pro oddělení zadávání veřejných zakázek, které se snaží transformovat z toho, že jsou pouze úsporným oddělením, jádro organizace s přidanou hodnotou. Pro zjednodušení výběrového procesu společnost Capgemini zkoumala trh s řešením nákupů. Celkem bylo nabídnuto 234 prodejcům, kteří nabízejí jakýkoli druh řešení Source-to-Pay. Průzkum dokončilo 36 prodejců z 15 zemí a na základě jejich odpovědí byly známkovány. Tento výzkum vyústil v Matrici digitálních zakázek. Tato matice kategorizuje řešení dodavatelů do 4 skupin::
     - Stížnosti (28% účastníků)
     - Odborníci (33% účastníků)
     - Všeobecní pracovníci (8% účastníků)
     - All Stars (31% účastníků)
Systém eeeBID, stejně jako v předchozích letech, byl také tento rok testován a byl celosvětově hodnocen jako jeden z nejvýznamnějších poskytovatelů mezi konkurencí, jako jsou SAP Ariba, Oracle nebo Negometrix, Scanmarket. Tento rok systém eeeBID Kft. byl zařazen jako první ve třech kategoriích (strategické zdroje, řízení výkonnosti dodavatelů, nákup) a udrželi jsme si vedoucí postavení v kategorii řízení výkonnosti dodavatelů.
Dosáhli jsme vynikající výsledky v oblasti správy smluv, kde jsme se dostali na druhé místo na celosvětové úrovni mezi 5 nejlepších poskytovatelů.
Celý dokument je k dispozici, lze jej zkontrolovat - pokud máte zájem, obraťte se na naši kancelář.
Naše výsledky:
1. Strategické zdroje
    Řešení pro zadávání veřejných zakázek se snaží co nejlépe učinit jejich řešení. Proto nabízejí různé příležitosti, které mohou pro kupujícího přínosem. Příkladem je, že více než 80% řešení pro zadávání zakázek poskytuje zadávací dokumentaci v předem definovaných formátech s informacemi ze systému. Kromě toho ve více než 86% řešení systémy automaticky zobrazují preferované dodavatele, když kupující zahájí nabídkové řízení. Tento druh inteligence může ušetřit drahocenný čas pro zaměstnance v oblasti veřejných zakázek.
   Při realizaci událostí sourcingu se poskytovatelé řešení snaží také usnadnit život kupujícího. Více než 69% řešení nabízí možnost přímo zadat nabídku na online dodavatelský trh. Devadesát procent nabízí možnost zahrnout přijetí podmínek jako povinného prvního kroku před tím, než budete pokračovat.
Také 91% řešení umožňuje dodavateli uložit své odpovědi a pokračovat později, než je předloží.(Obr. 1)
2. Řízení smluv
    Třicet dva poskytovatelů řešení nabízí prvky řízení smlouvy. Spolupráce mezi týmy, divizemi a časovými zónami může být náročné. Také pro odborníky na řízení kontraktu to představuje velkou výzvu. Je neustálou výzvou spolupracovat co nejefektivněji a klíčová je tedy komunikace (nástroje). Vyhnout se proudům e-mailů v rámci organizací, v některých řešeních lze nastavit automatizované pracovní postupy a upozornění. (Obr. 2)
3. Řízení výkonnosti dodavatele
    Zatímco management dodavatelů má různé aspekty, tato část se zaměřuje na řízení výkonnosti dodavatelů a na výzvy, které přicházejí s tím. Mít správné údaje v ruce tvoří základ pro výkon činnosti manažera výkonnosti, kterou většina organizací zabývajících se odběrem zná tak dobře. (Obr. 3).
4. Nákup
    Oblasti nákupu Objednávkového kola zahrnují veškeré provozní činnosti, které je třeba provést k zadávání objednávek u dodavatelů, včetně zakládání zakázek, vytváření PO a přijímání zboží nebo služeb. To je také známo jako proces nákupu na objednávku (P2O). Účinně navržený proces P2O umožňuje konzistenci toho, co je objednáno u preferované dodavatelské základny. To se odráží v minimalizaci dodacích lhůt procesu a optimálním důrazu na výdaje, výkonnosti dodavatelů a v souladu s nákupem. (Obr. 4)
5. Výstupy & Analýzy
    Téměř všichni poskytovatelé řešení nabízí Výstupy & Analýzy v určitém rozsahu v rámci svého řešení. Ve službě Výstupy & Analýzy rozlišujeme čtyři různé kategorie; výkaznictví, dashboardy, analýzu výdajů a benchmarking. Ačkoli některé řešení nabízejí pokročilejší technologie v oblasti reportingu a analýzy (33% řešení naznačuje, že v některých částech jejich řešení využívají technologie předpovědní analýzy), funkčnosti reportingu (89%) a palubní desky (86%) jsou nejčastěji využívány v rámci řešení pro zadávání veřejných zakázek. 61% řešení nabízí také analýzu výdajů a 31% nabízí funkcionality benchmarkingu. Zajímavé je, že neobvykle velké 36% řešení naznačuje, že benchmarking je na jejich plánech, takže můžeme očekávat velký nárůst v blízké budoucnosti.(Obr. 5 a obr. 6)
    Systém eeeBID Kft. Byl prozkoumán a hodnocen v následujících kategoriích:
        - Řízení výkonnosti dodavatelů
        - Strategické zdroje
        - Smlouva
        - Nákup
        - Objednávání
        - Výstupy & Analýzy
        - Správa dat
EeeBID Kft. poskytuje služby v oblastech zobrazených na obr. 7.
Úplnou dokumentaci lze zprostředkovat nebo si ji můžete prohlédnout - v případě zájmu kontaktujte naši kancelář.
(Zdroj: Výzkum digitálního nákupu společnosti CapGemini 2018)
Obr. 1 – Strategické zdroje
Obr. 2 – Řízení smluv
Obr. 3 – Řízení výkonnosti dodavatele
Obr. 4 – Nákup
Obr. 5 – Výstupy & Analýzy
Obr. 6 – Vyhodnocené kategorie
Obr. 7 – Oblast služeb